Oyun kesimine damga vuracak 6 trend
Oyun bölümü yıllardır istikrarlı bir formda sürdürdüğü büyümesini pandemi devrinde daha da arttırdı. Büyüyen pazara pek çok yeni oyuncu katılırken haliyle rekabet de güzelce ısındı. 2026 yılında 300 milyar dolara ulaşması beklenen oyun bölümünde yeni yılın trendlerine Excalibur ışık tutuyor.
Oyun dünyasına damga vuracak 6 trend
Yediden yetmişe her kısmın ilgisini çeken oyun dünyası çeşitli yenilikler ve gelişmelerle büyümeye devam ediyor. Masa üstü yahut taşınabilir platform fark etmeksizin oyun dünyasının 2026 yılında 300 milyar dolar büyüklüğe ulaşması bekleniyor.
Casper’ın performansa ve oyunculara odaklanan markası Excalibur yeni yılda oyun dünyasına damga vuracak 6 trendi şöyle sıraladı:
1. En yeni oyunların en yeni oyuncu donanımlarıyla akıcı bir biçimde oynanabildiği düşünüldüğünde 2022 yılında oyun severlerin daha güzel teknolojiye sahip oyun bilgisayarlarına talebinin artacağı iddia ediliyor.
2. En uygun oyuncu donanımları yanında oyuncu aksesuarları da başka bir değere sahip. Meselesiz bir oyun tecrübesi yaşamak isteyen oyun severlerin yüksek performans alabilecekleri özel olarak tasarlanmış kulaklıklar, mikrofonlar yahut monitörler üzere oyuncu aksesuarlarına olan muhtaçlığı gelecek yıl daha da ön planda olacak. Oyun dalının 2022’de büyümeye devam etmesiyle bilhassa oyuncu aksesuarlarının satışlarının da birebir oranda artması bekleniyor.
3. Geçmiş periyodun tanınan oyunlarının elden geçirilmiş versiyonları bilhassa pandemi periyodunda ilaç üzere geldi ve oyunculardan ilgi gördü. Stüdyolar bir biri gerisine eski oyunların versiyonlarını çıkarıyor. Taleplerin artmasıyla 2022 yılı itibariyle daha fazla devam oyununun piyasaya sürülmesi bekleniyor.
4. P2E olarak tanımlanan oyna ve kazan oyunları kripto para dünyasında kıymetli bir yer edindi. Her oyun kendi kripto parası ile alış veriş yapma imkânı veriyor. Yeni devirde gerçek para kullanımının azalacağı ve oyun kripto paralarına ilginin artacağı tabir ediliyor.
5. Metaverse kavramının öne çıkması ile oyunlarda sanal gerçekliğe olan talep artıyor. Objelerin, sahnelerin ve öteki her şeyin gerçek üzere göründüğü, bilgisayar tarafından oluşturulan sanal ortamlarda oyun oynamanın zevkine varan oyun severler, VR oyunları tekrar tekrar bitirirken en sürükleyici oyun tecrübesini yaşadıklarını belirtiyorlar. 2022’de artan taleple kesime daha fazla VR tabanlı oyunun çıkacağı ve teknolojik aygıtlarında bu kainata nazaran şekilleneceği öngörülüyor.
6. Son olarak eSpor kesiminin daha da tanınan olması bekleniyor. ESporun son yıllardaki yükselişinin oyuncuların bu çok oyunculu platformlardaki toplumsal etkileşiminden kaynaklandığı söylenebilir. Oyun sanayisinin bakış açısını büsbütün değiştiren eSpor sanayisinin 2022’de büyük bir artış göstermesi bekleniyor ve oyun severler şimdiden yeni senede yapılacak yenilikleri mercek altına almış durumda.