Apple’ın Kapalılık Özelliği Facebook’a Gelir Kaybettirecek
Birçoğumuz gerçek hayatta bahsettiğimiz gereksinimlerimizin uygulamalarda önümüze reklam olarak çıktığını fark etmişizdir. Telefonumuz üzerinden hiçbir site ya da uygulamada aramasak bile konuştuğumuz şeylerin reklam olarak çıkması akıllara ‘Dinleniyor muyuz?’ sorusunu getiriyor.
Bilgisayarlarda reklam engelleyici kullanmak bu durum için bir tahlil olabilir. Mevzu telefonlarımız olduğunda artık neredeyse her uygulamada önümüze çıkan reklamları engellemenin bir yolu yok. Apple, reklamverenlerin datalarına erişip erişememesini kullanıcılarının seçimine bırakacak yeni kapalılık değişikliğini duyurdu.
Yapılan kapalılık güncellemesi Facebook’a 10 milyar dolara mal olacak
iPhone telefonlara gelecek olan yeni ‘Uygulama İzleme Şeffaflığı’ özelliği ile kullanıcılar reklamverenlerin bilgilerine erişip erişememesini seçebilecek. Bu da uygulamalarda önümüze çıkan reklamları direkt etkileyecek ve iPhone kullanıcılarının reklamverenler tarafından gaye alınmasını zorlaştıracak.
Bu yeni saklılık değişikliği ile reklamlardan milyarlarca dolar kazanan Facebook’un geliri de direkt etkilenecek. Facebook’un ana şirketi Meta geçtiğimiz Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Apple’ın yapacağı zımnilik değişikliğinin şirketin 10 milyar dolarlık gelir kaybına neden olacağını argüman etti. Apple yöneticisi Jane Hovarth ise “Facebook yöneticileri, niyetlerinin mümkün olduğunca data toplamak olduğunu açıkça belirttiler. Kullanıcı saklılığına yönelik bu saygısızlık büyümeye devam ediyor” dedi.
Apple, bu değişikliği geçtiğimiz yıl yapmayı planlıyordu fakat geliştiricelerin değişikliğe hazırlanmaları için bu yıla erteledi. Şirketler her ne kadar değişikliğe itiraz etseler de Apple bunu yapmakta kararlı. Görünüşe nazaran artık milyonlarca iPhone kullanıcısı reklamlardan daha uzak bir hayat sürecek.