Alışveriş Sitelerindeki Yorumların Birçok Sağlam Değil
İnternet kullanımının son yıllarda önemli derecede yükselmesi çevrim içi alışveriş sitelerinin de popülerliğini artırmıştı. 2020 yılında ortaya çıkan ve insanları meskenine tıkayan COVID-19 pandemisi de bu usul sitelerinin kullanımını artırmış, milyonlarca insanın fizikî olarak alışveriş yapması yerine çevrim içi mecralara yönelmesini sağlamıştı.
Hepimizin bildiği üzere beşerler birinci evvel bu sitelerde bulunan yorumları takip ediyor ve buna nazaran satın alacakları eserleri yahut hizmetleri seçiyordu. Artık de Avrupa Birliği (AB) Komitesi, bu mecralarda bulunan kullanıcı yorumlarının ‘güvenilirliği’ konusunda yürüttüğü bir çalışmayı tüm dünya ile paylaştı.
Sitelerde bulunan yorumların üçte ikisi güvenilirlik konusunda kuşkulu
AB Kurulu tarafından yürütülen araştırmada, 223 büyük internet sitesinde incelemeler yürütüldü. Bu platformlardaki aldatıcı yorumları bulmayı amaçlayan kurul, Avrupa’da çevrim içi mağaza, alışveriş, rezervasyon üzere hizmetler sunan siteler ve arama motorlarında bulunan yorumların yaklaşık üçte ikisinin güvenilirlik konusunda kuşku yarattığını söz etti.
Ayrıyeten araştırmada bu platformların yarısından fazlasının, sunulan eseri yahut hizmeti sahiden kullanmış olan ve sağlam yorum yapan beşerler konusundaki eforlarının yetersiz olduğu da vurgulandı. Buna ek olarak bu mecraların kullanıcı yorumlarının toplanması ve incelenmesi konusunda gerekli bilgileri sağlamadığının da AB Komitesi tarafından altı çizildi.
Çevrim içi hizmet yahut eser sunan mecraların uydurma yorumları nasıl önlediği konusunda da gerekli bilgileri paylaşmadığı da gelen açıklamalar ortasında yer alıyor. Bu durumdan ötürü hangi yorumların gerçek hangi yorumların düzmece olduğunun belirlenemediğini de aktaran kurul, Avrupa’da bulunan internet sitelerinin %55’inin, yani yarısından fazlasının AB tüketici muhafaza kurallarına uymadığını belirtiyor.