Java

Java Arayüzü nedir?

Class Blueprint, soyut yöntemlere ve statik sabitlere sahip olduğu için bir Java arabirimidir. Arayüzler ayrıca soyutlamayı gerçekleştirmek için bir prosedür veya mekanizmadır; Java arabirimlerinde yalnızca soyutlama yöntemleri vardır, bir yöntemin gövdesi değil. Ayrıca Java’da soyutlama elde ederek sayısız kalıtım olabilir.

Tanım

Bir arabirimin tanımı bir sınıfa benzer. Erişim belirteci dahil edilmemiş olsa da, arabirime eşlik eden erişim varsayılan sonucuna yalnızca bir bildirimde ek paket üyeleri tarafından erişilebilir. Ancak, bu bir kamu bildirisidir, arayüzün kullanımı başka bir kodla kullanılabilir. Metodoloji beyannamesinin bir gövdesi olmadığı algılanmalıdır. Ayrıca, parametre listelerinin yanında noktalı virgülle de biterler. Bunlar tipik olarak bir özetin metodolojileridir ve bir arabirim içinde belirtilen diğer yöntemlerin varsayılan yürütmesi olamaz. Arayüz bildirimi içindeki değişkenlerin bildirimi.

Java Arayüzünü Anlamak

Ancak, arayüz bir kez tanımlandığında, arayüzü birden fazla sınıf çalıştırabilir. Bir arabirimin yürütülmesi için, programcıların sınıf tanımındaki yan tümceyi kullanmaları ve daha sonra arabirim tarafından açıklanan işlemi oluşturmaları gerekir. Birden fazla arabirimi aşan bir sınıf yürütmesi ve virgülle bölünmesi durumunda. İki arabirimi yürütmek için bir sınıf kullanılmasına rağmen, benzer bir yöntem, herhangi bir arabirime sahip müşteriler tarafından benzer bir yöntem kullanıldıktan sonra benzer bir süreç bildirecektir.

Açıklanan Java Arayüzleri

Java arayüzü bir sınıfa ilgilidir; ancak, arayüz gövdesi sadece soyutlama prosedürünü içerir ve son alanları sabitler. Arabirim aracılığıyla bildirilen her yöntem için bir kod vererek bir sınıfı arabirim olarak yürütmek. Bir arabirimdeki bir yöntemdeki her şey soyut ve genel olarak kabul edilir. Bir arabirimi yürütmek için, bir sınıf iki şeyi uygulamalıdır: bir sınıfın bildirilmesinde bir uygulama tümcesinden bahsetmelidir. Ayrıca, arayüzler tarafından bildirilen her yöntem için bir yürütme vermelidir.

O nasıl çalışır?

Her sınıfın Oynatılabilir arabirimi yürüttüğü bir arabirimin bildirimi, hiçbir parametre almayan ve bir değer döndürmeyen oynatma adlı bir prosedürü yürütmelidir. Oynatılabilir arayüz adının bir öznitelik olduğuna dikkat edin, çünkü çoğunlukla tüm arayüzler, tercihen isimlerden ziyade sıfatlarla tanımlanır. Bunun nedeni, arabirimi yürüten sınıfların birkaç eklenti özelliğini veya kalitesini göstermeleridir. Sonuç olarak, arabirimi (Playable) çalıştıran sınıflar, oynatılabilecek nesneleri tanımlar. Ayrı yorumlarda, soyut ve değişken yöntemlerine sahip olabilen ve gövde yöntemi olmayan arabirimi belirtebilirsiniz.

Ayrıca IS-A bağlantısında açıklanmıştır. Örnekleme, soyut sınıflarla aynı olamaz. Bir arayüzde Java 9’da özel yöntemler olabileceği gibi , Java 8’in bir arayüzde yöntemlere ve static varsayılanına sahip olabileceğini yansıtmak . interface anahtar sözcüğünü kullanarak arabirim bildirimi. Ayrıca, boş gövde ile tüm arabirim metodolojileri bildirimini içeren tüm affı sağlar ve tüm alanlar varsayılan olarak nihai, genel ve statiktir. Bir Arayüzde Sınıf Uygulaması, arayüzdeki tüm bildirim yöntemlerinde yürütülebilir.

Arayüz Java’da Neden Kullanılıyor?

Java’nın arabirimleri, bir arabirim oluşturarak çeşitli kalıtımlara dahil edilmiş çeşitli çözülmüş sorunlara sahip olduğundan kullanılmalıdır. Bir arabirim, nesnelerin yalnızca bir veya çeşitli arabirimleri yürütmesini sağlayarak Java’da herkes için avantajlıdır; ayrıca nesnenizin, arayüzlerin gerçekte olduğu gibi çeşitli plan türlerine karşılık geldiğini. Bir arayüzün eklenmesi için bir arayüzün beyanı; bununla birlikte, katları çalıştırmanız gerekiyorsa, birbirinden virgülle ayrılmış arabirimler eklemeniz yeterlidir. Uygulama oldukça kolaydır çünkü cat sınıfının hayvanlarda tanımlanan her yöntemi ve dört ayaklı hayvan nesnesindeki tüm işlemleri yürütmesi gerektiğini ima eder. Bu, arayüz tanımlamanın rolüdür ve programcıya bir nesne oluşturduğunuz bir anahat verir.

Örnek

Bu örnek sayesinde, yazdırılabilir arabirimin yalnızca bir yöntemi olduğu A6 sınıfında yürütmenin verildiğini görebilirsiniz.

interface printable{
void print();
}
class A6 implements printable{
public void print(){System.out.println("Hi");}
public static void main(String args[]){
A6 obj = new A6();
obj.print();
}
}

Neden Java Arayüzü Kullanılır?

Aşağıda belirtilen arayüzü kullanmanın üç ana nedeni:

  1. Soyutlama yapmak için kullanılır.
  2. Arayüzler tarafından sürdürülen çeşitli mirasların işlevselliği.
  3. Gevşek bağlantıyı gerçekleştirmek için de kullanılabilir.

Arayüz Nasıl Bildirilir?

interface anahtar sözcüğü, bir arabirimin bildirimini kullanır. Ayrıca, boş bir gövdeye sahip bir arayüz bildirimindeki her metodolojinin ve her alanın varsayılan olarak nihai, genel ve statik olduğunu ima eden tam bir soyutlama sağlar. Bir arabirimin sınıf uygulaması, arabirimdeki her işlemi yürütmelidir.

Arayüzler Neden Önemlidir?

Her sistem mühendisinin işlerindeki sorumluluklarının arayüzlerini yönetmenin başlıca yönü. Bir projenin başlangıcında, yazılım mühendisinin arayüzlerden sorumlu bir kişi seçmesini öneriyorum . Bu sorumlu kişi, arayüzle ilgili her şeyi ele alacak ve ürün yaşam döngüsünün geliştirilmesi boyunca yönetecektir. Bu rol, başarılı bir kazanan yaratmanın temel bir yönüdür. Arayüz geliştirme spesifikasyonlarının önemi nedeniyle, faaliyet yönetimi, tanıma ve tanımlama, İş Analizi, proje Sistem Mühendisi, Baş Yazılım Mühendisi veya geliştirme koşullarıyla ilgilenen herkesin arayüzüdür.

Ürün Geliştirme Sırasında Dikkat Edilmesi Gereken Arayüzlerin Unsurları

Sistemler, alt sistemlerle oluşturulan ve yapının aynı seviyesindeki diğer tüm sistemlerle iletişim kuran, SOI’yi (ilgi sistemi) daha iyi seviyede tutan ek sistemlerden oluşur. Bu, kolay ve karmaşık sistemlerde, yazılım sistemlerinde, hibrit sistemlerde ve donanım sistemlerinde ima edilir. Sisteminiz ile diğer arayüzler arasındaki bu iletişimler.

1. Arayüzleri Tanıma, Sistem Sınırlamalarınızı Belirlemenize Yardımcı Olur

Arayüz tanımlaması ayrıca sisteminizin bağımlılarını anlamanıza yardımcı olur. Bir arayüzün tanınmaması, projeniz üzerinde tiksindirici sonuçlar doğurabilir ve tüketici beklentilerini karşılamayı reddeden ürünler için genel bir nedendir. Eksik veya yanlış tanımlanmış arayüzler genellikle maliyet artışı ve ürün arızalarının önemli bir nedenidir.

2. Arayüzleri Tanımak Uyarlanabilirliği Sağlamanıza Yardımcı Olur

Sisteminiz ile iletişim kurmanız gereken ek sistemler arasındaki uyumluluğu inceleyebilirsiniz. Birkaç proje, test edilene kadar arayüzleri tanımayı ve kontrol etmeyi gözden kaçırır. Bu gözden kaçırmanın sonucuyla ilk yüzleşme, sıklıkla, insanlar testleri gerçekleştirmek için test materyallerini sistemlerine bağlayamadıklarını keşfettiklerinde olur. Korkunç, sistemi operasyonlara değiştirirken sorunları ve sisteminizin gerçekleştiremeyeceği veya sisteminize bağlı başka bir sistemin gerçekleştiremeyeceği gibi tanımlanan eksik bir arayüz düşünün. Dış arayüzlerinizi önceden tanıyarak ve yöneterek, sistem gereksinimlerinizde yaklaşmanız gereken ürün için ana sürücüleri tanımış olursunuz.

3. Arayüzleri Tanımak Olası Sorun Bölgelerini ve Tehlikeleri Ortaya Çıkarmaya Yardımcı Olur

Proje risk tanımlaması, değiştirilemeyen, arayüz oluşturmanız gereken sık güncel sistemler olduğundan ve kurulur. Bu sizin için zor olabilir veya olmayabilir; ancak, farkında olmalısınız. Kendi projenizle aynı anda var olmayan ve geliştirme aşamasında olan sistemlerle arayüz oluşturmanız gerekebilecek sistemler olabilir. Arayüzlerinizden veya bu arayüzlerin özelliklerinden habersizken sisteminiz için ihtiyaçlar yaratabilirsiniz. Mevcut sistemlerle uyumlu olduğundan emin olmak için geliştirmekte olduğunuz arayüzlerle ilgili tüm sorunları en baştan tanımlamanız veya arayüzün uyumlu olması için toplu olarak tanımlamak için çeşitli sistemlerle çalışmanız gerekir.

Sistemin bir arayüzü ile ilişkili doğal tehlikeler nedeniyle arayüzde ciddi sorunlar ortaya çıkabilir ve çıkmaktadır. Arayüzler, sistemleri harici olarak kontrol dışı gösterdiğinden, sistem arayüzlerde korumasız durumdadır. Bir arayüzün tam olarak anlaşılmaması, tanımlanmaması veya değişikliğe uğraması durumunda sistem etkilenecektir. Ayrıca, kasıtlı veya istemsiz olarak sistemin performansını etkileyen birisinin sistem dışında olduğuna dair bir uyarı da vardır. Birinin sistemini yok etmeniz gerektiğini ima eden eski bir açıklamaya göre, bunu bir arayüzde yapmalıdır.

Avantajlar ve dezavantajlar

Bunları Java’da kullanmanın başlıca faydaları veya avantajları:

  • En azından en birincil öznitelik size sayısız Java kalıtımı sağlar .
  • SDI’de (Spring Dependency Injection), kullanımda bir arayüzün çok sayıda güçlü uygulamasının zaman enjeksiyonunu çalıştırmak için çok baskındır. Sınıfların güçlü bir şekilde yürütülmesi yerine arayüzlere atıfta bulunulması, dalgalanma etkilerinin azaltılmasına yardımcı olur, çünkü arayüz ilişkilendirmesinin tüketicisi, temel katı yürütmedeki değişikliklerle uğraşmak zorunda kalmaz.
  • Arayüzler, üreticiler ve müşteriler arasında ayrıştırılmış soyutlama ve tasarımlar oluşturmak için temel ortamı karşılamak için sınıfları yürütmek için bir sözleşme beyanı yöntemidir.
  • Örneğin, çalışan bilgilerini NoSQL ve RDBMS veritabanlarına korumak için yürütmede bir avantajınız var . Arayüzü hiç kullanmamış olmanız şartıyla, çalışan kayıt hizmeti iki amaç için yürütülebilir.

Bunları Java’da edinmenin veya kullanmanın temel dezavantajları:

  • Java’nın arayüzleri yavaştır ve diğerlerine göre daha kısıtlıdır.
  • Arayüz, onlara sahip olmanın neredeyse hiç kullanımı dışında, çeşitli zamanlarda kullanılmalıdır.
  • Arayüzü sizin yetkiniz altında olmayan harici kodlayıcılara yayınlamanız ve daha sonra değiştirilmesi zor olacak bir kamu katılımını tanımlamanız durumunda. Arayüzü harici olarak kimin kullandığını ve mevcut tüketicilerin kodunu ihlal etmeyi tehlikeye attığını anlamıyorsunuz. Buna karşılık, soyut veya güçlü bir sınıf kullanabilmeniz koşuluyla, yalnızca en son güçlü metodolojileri genel olarak hiçbir sorun olmadan birleştirebilirsiniz.
  • En son arayüzü erişim veya eklemeler ile inşa ederek ve eski arayüzün bir uzantısı veya eski arayüzün bir uzantısı olarak en son arayüzü yürütmek için sağlam yürütmelerinizi değiştirerek bu konuda işlem yapma olasılığıdır. Bu şekilde, mevcut müşteri kodunu ihlal etmezsiniz. Bir sınıf yöntemini birleştirmek yerine genellikle ek bir çalışmadır; ancak, makul.

Ayrıca, dezavantajlar arayüzün atılması için bir neden değildir; ancak, arayüzlerinizi dikkatli bir şekilde oluşturmanız ve güncel bir sürümde en son arayüzü duyurmadan önce dikkatli olmanız için bir nedendir. Sizi koruyabilecek şeyleri baştan sona yaratmak için biraz daha zaman ödeyerek daha sonra zorluk yaşayabilirsiniz.

Bu Teknoloji Kariyer Gelişiminde size nasıl yardımcı olacak?

Java’da Geliştirici olan insanlar için kariyer olanaklarının büyümesi muhteşem. Aynı zamanda deneyime, niteliklere ve ilgiye bağlıdır; Örneğin, bir baş mimar veya teknik mimar olarak, yönetim pozisyonlarına veya üst düzey teknik pozisyonlara ilerleme yeteneğine sahip olabilirsiniz. Bir geliştiricinin konumunun yalnızca kodlamadan daha fazlasını içerdiğini unutmayın; geliştirme, mühendislik prosedürünün önemli bir bileşenidir, bu nedenle iş rolünü öğrenmek için muhteşem olanaklar ve fırsatlar vardır. Sizin için doğru kariyer seçimi olup olmadığını belirlemenize yardımcı olabilecek Java Arayüz Geliştirmeyi dikkate almanın farklı nedenleri aşağıda belirtilmiştir:

  • En yaygın kullanılanlardan biridir.
  • Java kodlamasında ayrılmaz bir unsurdur.
  • Pratik dünyanın kullanımına sahiptir.

Çözüm

Kodlamanızda Java arayüzlerini kullanmaya çalışın. Arayüzlerin çalıştırılması gerektiğinden, bunları nasıl belirleyeceğinizden emin olmadığınız öncelikle nesneleri oluşturmada size yardımcı olabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen siteye erişebilmek için reklam engelleyici kapatın.